Wycieczka Muzeum II Wojny Światowej

13 grudnia 2022, my – uczniowie Szkół Salezjańskich z Kniewa, byliśmy gośćmi Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Po drodze pojechaliśmy na Plac Trzech Krzyży, aby upamiętnić mijajacą w tym dniu rocznicę Grudnia 70. Poznaliśmy samego Dyrektora muzeum dr Karola Nawrockiego. Zjedliśmy smaczny obiad i jeszcze smaczniejszy deser w restauracji widokowej, z której podziwialiśmy panoramę miasta Gdańsk. Po tak ciepłym i sutym przywitaniu, zaczęliśmy zwiedzać niezwykle obszerne zasoby Muzem w towarzystwie dwóch przewodników: p. Przemysława i p. Kamila. Z zainteresowaniem wprowadzili nas w trudną atmosferę II wojny światowej, działań, które toczyły się na naszych ziemiach, opowiadali o niezwykłej odwadze zwykłych ludzi walczących o wolność i szczęście późniejszych pokoleń. Byliśmy zafascynowani i przejęci jednocześnie. Nowoczesne technologie, multimedia wykorzystane w muzeum, podkręcały skutecznie apetyt wiedzy o historii naszego regionu i ojczyzny,
o historii naszych przodków.
Na koniec zostaliśmy poproszeni do wspólnego zdjęcia w towarzystwie Rotmistrza Pileckiego, którego pomnik stoi u wejścia do muzeum i zachęca do obrony wartości, za które sam zginął: Prawdy, świętej wiary, pokoju, wolności i umiłowania Ojczyzny.